WŁÓCZYKIJ 2014/2015

6. mgr Elżbieta Sigeda- nauczyciel zajęć artystycznych

Zarząd
w roku szkolnym 2014/2015

Izabela Ryza- szef "Włóczykija"
Aleksandra Knap- zastępca szefa

36. Wiktoria Kmita- 1 d
37. Anna Ćwik- 1 d

22 maja 2015 - Jubileuszowy Rajd Wiosenny 2015

22 maja 2015 roku odbył się Jubileuszowy XX Rajd Wiosenny. W rajdzie wzięli udział uczniowie ze szkół podstawowych, gimnazjum a także liceum. Reprezentowanych było 28 szkół powiatu olkuskiego. Na metę do Zadroża zgłosiło się ponad 850 uczestników.

Z naszej szkoły na rajd wybrała się grupa 43 uczniów z koła turystycznego „Włóczykij”. Wyruszyliśmy z Grodziska koło Skały, a następnie idąc szlakiem niebieskim przez Tarnawę i Milonki dotarliśmy do Zadroża. Przeszliśmy 13 kilometrów przez pola, las oraz drogą przez wieś. Na mecie powitała nas nasza pani wicedyrektor Olga Gawron – szefowa rajdu. Na uczestników czekał poczęstunek - kiełbaski i napoje.

Zawsze na mecie rajdu organizowany jest konkurs wiedzy. W tym roku dotyczył historii rajdów, wiedzy o Jurze Krakowsko – Częstochowskiej i znajomości mapy topograficznej. Gratulujemy naszym uczniom: Izabeli Ryzie i Mariuszowi Byczkowi za zajęcie I miejsca. Tradycją jest, że znaczek na rajd projektują uczniowie. W tym roku wygrał projekt autorstwa Uli Wadas z naszej szkoły – gratulujemy.

W prawidłowym przebiegu rajdu pomagali przewodnicy: na Grodzisku Adam Wcisło oraz na trasie Henryk Poczęsny, Andrzej Datoń i Urszula Słaby. Opiekunami uczniów byli nauczyciele: Ewa Witkowska, Alicja Wałach i Elżbieta Sigeda.

Rajd należy uznać za wyjątkowo udany.

Tekst: Urszula Słaby
Zdjęcia: Alicja Wałach i Julia Kłapcińska

10 kwietnia 2015 - Festiwal Piosenki Rajdowej

10 kwietnia 2015 r. w auli Zespołu Szkół nr 3 im. Antoniego Kocjana w Olkuszu odbył się XIV Festiwal Piosenki Rajdowej. Nad jego przebiegiem czuwała nasza Pani wicedyrektor Olga Gawron. Piosenki prezentowali przedszkolacy, uczniowie szkół podstawowych i gimnazjaliści.

Zespół z naszego gimnazjum tworzyły gitarzystki: Kamila Czopek i Natalia Swędzioł oraz wokalistki: Aleksandra Knap, Oliwia Kocjan , Edyta Tokaj, Paulina Rojewska, Paulina Sroka i Izabela Seweryn. Była też grupa taneczna składająca się z uczniów klas: I C i I D. Zaprezentowane zostały piosenki: Remedium i Dżungla.

Wszyscy uczestnicy festiwalu doskonale się bawili.

Grupę do występu przygotowała Urszula Słaby.

Tekst i zdjęcia: Urszula Słaby

Do góry

28 marca 2015 - Rajd "Przebiśniegom na spotkanie"

Dnia 28 marca 2015 r. grupa 19 uczniów naszej szkoły wraz z nauczycielami: Olgą Gawron, Urszulą Słaby, Ewą Witkowską i Elżbietą Sigedą wyruszyła na rajd „Przebiśniegom na spotkanie”. Trasa wiodła od zamku w Morsku przez Skarżyce, Blanowice do Zawiercia. Nie było nas dużo i choć wszyscy wróżyli nam deszcz, pogoda była bardzo udana. Po przejściu 12 km byliśmy już trochę zmęczeni. Na szczęście, kiedy doszliśmy już do celu, czyli do Zawiercia czekała na nas słodka niespodzianka. Na trasie rajdu i na mecie spotkaliśmy wielu uczniów ze szkół powiatu zawierciańskiego i olkuskiego.

Myślę, że każdy z uczestników był zadowolony z tej wiosennej wędrówki.

Tekst i zdjęcia: Ula Myszka i Kasia Zajega kl.1a

4 lutego 2015 - Rajd Zimowy

Dnia 4 lutego 2015 roku odbył się trzeci Rajd Zimowy do Rabsztyna. Razem z grupą liczącą około 50 osób (najliczniejsze delegacje wystawiły klasy: 2a, 3a, 3e) powędrowaliśmy przez pola i las w stronę zamku Rabsztyn. Oczywiście nie obyło się bez bitwy na śnieżki, robienia „orzełków” i kąpieli śnieżnych. Weszliśmy na Syborową Górę (445 m n.p.m.), z której podziwialiśmy widoki na Pasmo Smoleńsko – Niegowonickie, Bogucin, Pustynię Błędowską, Klucze i Pomorzany. Następnie skierowaliśmy się z powrotem w stronę „kruczej skały”. Do ruin zamku podeszliśmy od strony fosy. W karczmie Podzamcze mogliśmy odpocząć, potańczyć i zjeść smaczne kiełbaski. Niektórzy, bardziej pomysłowi, grali w karty.

Na koniec zrobiliśmy sobie pamiątkowe zdjęcie na tle zamku i razem z opiekunami Paniami: Olgą Gawron, Urszulą Słaby i Ewa Witkowską wróciliśmy pod szkołę.

Tekst: Ula Wadas kl. 3a

7 października 2014 - Rajd Ojcowska Złota Jesień

Dnia 7 października 2014 roku odbył się rajd Ojcowska Złota Jesień. Wyruszyliśmy z Murowni. Razem z nami szli uczniowie ze szkół w Bolesławiu, Podlipiu, Krzykawie oraz z Gimnazjum nr 3 w Olkuszu i Szkoły Podstawowej nr 2 w Olkuszu. Pokonaliśmy około 8 km, idąc szlakami: żółtym, czerwonym, zielonym i niebieskim. Mijaliśmy jaskinię Ciemną, skałę Rękawica, Bramę Krakowską, Źródełko Miłości, ruiny zamku w Ojcowie, kapliczkę „Na Wodzie”.

Czas umiliła nam piękna, słoneczna pogoda i liście szeleszczące pod nogami. Po kilkugodzinnym marszu był dłuższy postój, gdzie mogliśmy odpocząć i powygrzewać się na słońcu.

Z naszej szkoły w rajdzie wzięło udział 44 uczniów pod opieką Pań: Urszuli Słaby, Ewy Witkowskiej i Marty Korczyńskiej.

Tekst: Ula Wadas kl. 3a
Zdjęcia: Ula Wadas kl. 3a, Julka Kłapcińska kl. 3e

19 września 2014 - XIX Rajd Górski

19 września 2014 r. odbył się XIX Rajd Górski. 380 uczestników z 18 szkół powiatu olkuskiego (z naszego gimnazjum 29 uczniów pod opieką Pań: Olgi Gawron, Urszuli Słaby, Doroty Witek) mogło zwiedzić Beskid Śląski.

Pierwszym punktem wycieczki był wyjazd kolejką gondolową na Szyndzielnię, kolejnym – strome podejście na Klimczok, gdzie wszystkie szkoły otrzymały pamiątkowe dyplomy. Następnie zdobyliśmy szczyt Błatniej i zeszliśmy do Brennej. Cały dzień spędziliśmy w grupie „pozytywnie zakręconych” osób. Jak zawsze było dużo śmiechu i wiele zabawnych sytuacji. Gdyby nie zawirowania na trasie, w domu bylibyśmy o godzinę wcześniej. Na szczęście wynagrodziła nam to wspaniała atmosfera. W weekend można było wyleczyć ból nóg (w sobotę lało jak z cebra). Piątkowe rajdy są najlepsze!

Z utęsknieniem czekamy na kolejne wyprawy.